STRATEGIA
ROZWOJU OÅšWIATY GMINY GRODKÓW
NA LATA 2021- 2025
WSTĘP
Jednym z priorytetowych zadań realizowanych przez Gminę jako jednostki samorządu terytorialnego jest prowadzenie oświaty, a edukacja jest najważniejszą dziedziną życia społecznego.
Bardzo ważnym dla gminy jest okreÅ›lenie kierunków rozwoju oÅ›wiaty, majÄ…cych na celu uzyskanie zadowolenia wszystkich podmiotów edukacji – dziecka na poziomie żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ucznia, rodzica i nauczyciela.
Zadania z zakresu oÅ›wiaty naÅ‚ożone na gminy powinny być realizowane w sposób zaplanowany, z uwzglÄ™dnieniem potrzeb wszystkich podmiotów wymienionych powyżej i możliwoÅ›ci finansowych gminy.
Strategia Rozwoju OÅ›wiaty Gminy Grodków na lata 2021 – 2025 stanowi podstawÄ™ do prowadzenia realnej polityki oÅ›wiatowej odpowiadajÄ…cej wymaganiom wspóÅ‚czesnych czasów oraz zapewniajÄ…cej wÅ‚aÅ›ciwy poziom i efektywność ksztaÅ‚cenia.
W celu opracowania Strategii Rozwoju OÅ›wiaty Burmistrz Grodkowa powoÅ‚aÅ‚ zespóÅ‚ w skÅ‚adzie:
WIZJA I MISJA OÅšWIATY W GMINIE GRODKÓW
MISJA
Skutecznie, efektywnie i profesjonalnie zarządzana oświata gwarantemnowoczesnej i wszechstronnej edukacji dla każdego dziecka.
WIZJA
1) Baza materialna jednostek oÅ›wiatowych speÅ‚niajÄ…ca wymogi ksztaÅ‚cenia na wysokim poziomie stosownie do możliwoÅ›ci gminy, zarówno pod wzglÄ™dem infrastruktury, jak i wyposażenia.
2) Kadra pedagogiczna i opiekuńcza kompetentna w pełni przygotowana do nowoczesnego kształcenia, zaangażowana w realizację zadań edukacyjnych i wychowawczych, uczestnicząca aktywnie w doskonaleniu zawodowym.
3) Organizacja i zarządzanie oświatą w gminie oparte na planowym i profesjonalnym działaniu ukierunkowanym na wysoką jakość nauczania i wychowania, skuteczną i nowoczesną edukację dostosowaną do potrzeb i możliwości każdego ucznia oraz wymagań rynku pracy.
CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE
Polityka oÅ›wiatowa Gminy Grodków realizowana bÄ™dzie w obszarach okreÅ›lonych poprzez cele strategiczne:
1) Upowszechnienie dostÄ™pnoÅ›ci do instytucji opieki na dziećmi w wieku do lat 3 i stworzenie warunków do optymalnego rozwoju dzieciom.
2) Upowszechnienie dostÄ™pnoÅ›ci do edukacji przedszkolnej i stworzenie warunków do optymalnego rozwoju dzieciom.
3) Poprawa jakości i efektywności kształcenia w jednostkach systemu oświaty.
4) Wzmocnienie roli opiekuńczo-wychowawczej.
5) Rozwój bazy oÅ›wiatowej.
6) Optymalizacja zarządzania oświatą i instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
Do tak sformuÅ‚owanych celów strategicznych wytyczono podobszary ujÄ™te jako cele operacyjne wraz z proponowanymi zadaniami przewidzianymi do realizacji, co obrazuje poniższe zestawienie:
Cel strategiczny |
Cel operacyjny |
Zadania |
Upowszechnienie dostępności do instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 |
Stworzenie możliwoÅ›ci zapewnienia miejsc w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 dzieciom zainteresowanych rodziców |
1) Prowadzenie polityki samorzÄ…du w kierunku otwarcia drugiego żłobka w mieÅ›cie celem zwiÄ™kszenia dostÄ™pnoÅ›ci tych instytucji opieki. 2) Dofinansowanie innych podmiotów prowadzÄ…cych dziaÅ‚ania w zakresie opieki nad dziećmi w wieku 3) Utrzymanie dotychczasowego finansowania instytucji opieki już istniejÄ…cych. |
Podjęcie działań wspierających instytucje opieki |
1) Zwiększenie dostępności poprzez aplikowanie do programu MALUCH+ celem uzyskania dofinasowania:
2) WspóÅ‚praca z rodzicami, wykorzystanie ich potencjaÅ‚u. |
|
Doskonalenie funkcji opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej |
1) Podniesienie jakoÅ›ci istniejÄ…cej bazy/sal poprzez bieżące remonty. 2) Systematyczne wyposażanie sal/placu zabaw w zabawki speÅ‚niajÄ…ce funkcje edukacyjne. 3) Doskonalenie siÄ™ personelu opiekuÅ„czego gwarantujÄ…cego zapewnienie dzieciom wÅ‚aÅ›ciwej opieki pielÄ™gnacyjnej oraz edukacyjnej uwzglÄ™dniajÄ…cej rozwój psychomotoryczny dziecka, wÅ‚aÅ›ciwy do wieku dziecka. 4) Wdrażanie rozwiÄ…zaÅ„ umożliwiajÄ…cych wszechstronny rozwój dzieci uwzglÄ™dniajÄ…cy indywidualne potrzeby dziecka. |
|
Upowszechnienie dostÄ™pnoÅ›ci do edukacji przedszkolnej i stworzenie warunków do optymalnego rozwoju dzieciom |
Zapewnienie miejsc w przedszkolach i oddziaÅ‚ach przedszkolnych wszystkim dzieciom zainteresowanych rodziców |
1) Kontynuowanie polityki samorzÄ…du w zakresie dostÄ™pnoÅ›ci przedszkoli i oddziaÅ‚ów przedszkolnych oraz dofinansowania innych podmiotów prowadzÄ…cych dziaÅ‚ania w zakresie wychowania przedszkolnego. 2) Utrzymanie dotychczasowego systemu finansowania |
Doskonalenie wychowania przedszkolnego |
1) Podniesienie jakoÅ›ci bazy budynku/sal poprzez bieżące remonty. 2) Wdrażanie nowatorskich rozwiÄ…zaÅ„, innowacji. 3) WspóÅ‚praca z rodzicami, wykorzystanie ich potencjaÅ‚u. |
|
Wsparcie edukacyjno-terapeutyczne dziecka i rodziny |
1) WspóÅ‚praca z PoradniÄ… Psychologiczno-PedagogicznÄ…. 2) Opracowywanie zindywidualizowanych programów dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 3) Organizowanie zajęć specjalistycznych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
|
Podnoszenie kompetencji nauczycieli przedszkoli |
1) Kontynuowanie form doskonalenia zawodowego nauczycieli zgodnie z potrzebami przedszkola. 2) OkreÅ›lenie priorytetów w zakresie podnoszenia kompetencji nauczycieli przedszkoli |
Poprawa jakości i efektywności kształcenia w jednostkach systemu oświaty |
Stworzenie systemu doskonalącego jakość pracy w jednostkach oświatowych |
1) Budowanie skutecznego sytemu mierzenia jakoÅ›ci pracy szkóÅ‚ i przedszkoli w gminie. 2) WspóÅ‚praca z PoradniÄ… Psychologiczno-PedagogicznÄ…: a) merytoryczne i metodyczne wsparcie nauczycieli, b) prowadzenie poradnictwa dla dzieci i ich rodziców |
Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży |
1) Poznanie mocnych stron i jego predyspozycji oraz wskazanie dziedzin rozwoju i uzdolnieÅ„. 2) Organizowanie systemu szkolnych eliminacji do konkursów przedmiotowych, wiedzy i olimpiad celem wychwycenia wszystkich uczniów o dużym potencjale. 3) Wspieranie udziaÅ‚u uczniów w konkursach przedmiotowych, olimpiadach dajÄ…cych uprawnienia do zwolnienia z zewnÄ™trznych egzaminów i podwyższajÄ…cych wynik egzaminu, a także zachÄ™canie do udziaÅ‚u w innych konkursach, turniejach, przeglÄ…dach, zawodach o zasiÄ™gu gminnym i ponadgminnym, rozwijajÄ…cych zainteresowania i uzdolnienia, a także uzupeÅ‚niajÄ…cych wiedzÄ™. 4) Promowanie w Å›rodowisku lokalnym sukcesów uczniów i nauczycieli. 5) WspóÅ‚praca z organizacjami i stowarzyszeniami dziaÅ‚ajÄ…cymi na terenie gminy. 6) Mobilizowanie uczniów do podejmowania dodatkowych dziaÅ‚aÅ„ – praca w SamorzÄ…dzie Uczniowskim, koÅ‚a zainteresowaÅ„, koÅ‚a przedmiotowe, wolontariat itp. |
|
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów |
1) Przeprowadzenie diagnozy wstÄ™pnej uczniów na poczÄ…tkowym etapie ksztaÅ‚cenie w szkole i po I etapie edukacyjnym przez pedagoga szkolnego, wychowawców oraz zespóÅ‚ nauczycieli uczÄ…cych w danej klasie w celu: a) ustalenia kierunku pracy z uczniami, b) opracowania i wdrożenia wskazówek i zaleceÅ„ do pracy z uczniami z trudnoÅ›ciami w uczeniu siÄ™. 2) Organizowanie procesu wsparcia dla uczniów z trudnoÅ›ciami w nauce w zakresie poprawy poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci oraz wzmacniajÄ…cych motywacjÄ™ do nauki. 3) Przeprowadzenie diagnozy koÅ„coworocznej (maj/czerwiec) w celu: a) okreÅ›lenia postÄ™pów ucznia w nauce (bezpoÅ›rednia obserwacja umiejÄ™tnoÅ›ci, postaw i prezentowanej wiedzy w celu oceny efektów ksztaÅ‚cenia), b) sformuÅ‚owania spostrzeżeÅ„ i wniosków do dalszej pracy. 4) Opracowanie i realizowanie z uczniami Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. |
|
Systematyczne diagnozowanie efektów ksztaÅ‚cenia |
1) Przeprowadzanie analizy jakoÅ›ciowej i kontekstowej wyników egzaminu zewnÄ™trznego. 2) Monitorowanie efektów ksztaÅ‚cenia uczniów na każdym etapie edukacyjnym. 3) Analizowanie osiÄ…gnięć edukacyjnych uczniów (raz w roku). |
|
Poprawa jakości i efektywności kształcenia w jednostkach systemu oświaty |
Działania na rzecz podniesienia kompetencji zawodowych nauczycieli |
1) Tworzenie sytemu doskonalenia nauczycieli wspieranego przez samorzÄ…d różnego i specyficznego dla każdej szkoÅ‚y i przedszkola. 2) Podnoszenie kompetencji zawodowych nauczycieli w obszarach: a) ksztaÅ‚cenie, wychowanie i dydaktyka; b) metodyka nauczania; c) kompetencje spoÅ‚eczne; d) prawo oÅ›wiatowe. 3) Uzyskiwanie przez nauczycieli dodatkowych kwalifikacji i uprawnieÅ„. 4) Podnoszenie kompetencji zarzÄ…dczych kadry kierowniczej. |
Wzmocnienie roli opiekuńczo-wychowawczej |
KsztaÅ‚towanie postaw obywatelskich, patriotycznych i prospoÅ‚ecznych uczniów |
1) Wzmocnienie roli i kompetencji SamorzÄ…dów Uczniowskich w szkoÅ‚ach. 2) Promowanie udziaÅ‚u uczniów w dziaÅ‚aniach w zakresie wolontariatu. 3) Aktywne włączanie siÄ™ w dziaÅ‚ania MÅ‚odzieżowej Rady Miejskiej. 4) Podejmowanie przez szkoÅ‚y dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z miejscami ważnymi dla pamiÄ™ci narodowej, formami upamiÄ™tniania postaci i wydarzeÅ„ z przeszÅ‚oÅ›ci, najważniejszymi Å›wiÄ™tami narodowymi i symbolami paÅ„stwowymi. 5) Uczestniczenie w obchodach gminnych Å›wiÄ…t i uroczystoÅ›ci paÅ„stwowych. 6) Prezentowanie dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z Patronem SzkoÅ‚y uczniom, rodzicom, nauczycielom. |
Aktywne uczestnictwo w kulturze |
1) WspóÅ‚pracowanie jednostek systemu oÅ›wiaty z OÅ›rodkiem Kultury i Rekreacji oraz MiejskÄ… i GminnÄ… BibliotekÄ™ PublicznÄ…. 2) Włączanie siÄ™ szkóÅ‚ i przedszkoli do miejskich imprez kulturalnych organizowanych przez OÅ›rodek Kultury i Rekreacji, MiejskÄ… i GminnÄ… BibliotekÄ™ PublicznÄ… |
|
Propagowanie profilaktyki i promocji zdrowia |
1) WspóÅ‚pracowanie z niepublicznymi zakÅ‚adami opieki zdrowotnej w celu zapewnienia profilaktyki szkolnej. 2) WspóÅ‚pracowanie z PoradniÄ… Psychologiczno-pedagogicznÄ… oraz PeÅ‚nomocnikiem Burmistrza ds. RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych, OÅ›rodkiem Pomocy SpoÅ‚ecznej. 3) Wzmocnienie roli pedagogów, doradców zawodowych szkolnych z PoradniÄ… Psychologiczno-PedagogicznÄ… 4) Aktywne uczestnictwo jednostek systemu oÅ›wiaty w programach prozdrowotnych, w tym promujÄ…cych zdrowe odżywianie. 5) UdziaÅ‚ uczniów w konkursach, turniejach i akacjach propagujÄ…cych zdrowy styl życia. 6) Wspieranie dziaÅ‚aÅ„ w zakresie profilaktyki uzależnieÅ„, np. realizacja programów, warsztaty, szkolenia, akcje itp. 7) Rozwój i wzbogacanie oferty dobrze funkcjonujÄ…cych stoÅ‚ówek szkolnych i przedszkolnych. 8) Prowadzenie w szkoÅ‚ach zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. |
|
Wzmocnienie roli opiekuńczo-wychowawczej |
Rozwijanie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży (sport i rekreacja) |
1) Realizowanie programu rozwoju sportu szkolnego w klasach o rozszerzonym profilu sportowym. 2) Realizowanie programu pozalekcyjnych zajęć sportowych - SKS. 3) Organizowanie imprez sportowych i rekreacyjnych charakterze masowym. 4) Aktywne uczestnictwo szkóÅ‚ w rozgrywkach sportowych - Igrzyska dzieci i mÅ‚odzieży szkolnej organizowane przez SKS „OPOLSKIE”. 5) Popularyzowanie aktywnoÅ›ci fizycznej przez nauczycieli wychowania fizycznego oraz indywidualnego podejÅ›cia do ucznia. 6) Uczestniczenie szkóÅ‚ w finansowanym przez gminÄ™ projekcie rzÄ…dowym „Umiem pÅ‚ywać” skierowanym dla uczniów klas I – III (nauka pÅ‚ywania) koordynowanym przez Wojewódzkie Zrzeszenie Ludowych ZespoÅ‚ów Sportowych w Opolu. |
Prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ z zakresu „Bezpieczna i przyjazna szkoÅ‚a” |
1) Rozbudowywanie i modernizowanie szkolnych systemów monitoringu. 2) Wspieranie dziaÅ‚aÅ„ profilaktycznych w szkoÅ‚ach i upowszechnienie dobrych praktyk w zakresie przeciwdziaÅ‚ania przemocy i agresji. 3) Upowszechnienie wÅ›ród dzieci i mÅ‚odzieży wiedzy o bezpieczeÅ„stwie oraz ksztaÅ‚towanie wÅ‚aÅ›ciwych postaw wobec zagrożeÅ„, w tym zwiÄ…zanych z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych i sytuacji nadzwyczajnych. |
|
Organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży |
1) WspóÅ‚praca z instytucjami pozaszkolnymi, np. OÅ›rodek Kultury i Rekreacji, Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna, ZHP, Rada Seniorów, LZS i Kluby Sportowe, MÅ‚odzieżowa Rada Miejska i inne w zakresie organizacji czasu wolnego dzieci i mÅ‚odzieży. 2) WspóÅ‚praca z organizatorem ZLOTU PTSM „TURYSTYKA I EDUKACJA” – koordynacja wyjazdu nad morze w czasie wakacji na tygodniowy wypoczynek dzieci i mÅ‚odzieży ze szkóÅ‚ 3) WspóÅ‚praca z Kuratorium OÅ›wiaty w Opolu - kwalifikacja dzieci i mÅ‚odzieży ze szkóÅ‚ na nieodpÅ‚atny wyjazd na kolonie w czasie wakacji. |
|
Rozwój bazy oÅ›wiatowej |
Zapewnienie uczniom w szkołach oraz dzieciom w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych możliwości nauki i opieki w dobrych warunkach |
1) Podejmowanie dziaÅ‚aÅ„ w zakresie inwestycji oraz modernizacji zgodnie z potrzebami szkóÅ‚ i przedszkoli. 2) Prowadzenie dÅ‚ugofalowej polityki remontowej. 3) Aktywne poszukiwanie Å›rodków zewnÄ™trznych przez wszystkie podmioty zajmujÄ…ce siÄ™ oÅ›wiatÄ… w gminie. 4) Zorganizowanie zajęć we wszystkich szkoÅ‚ach w taki sposób, aby zajÄ™cia obowiÄ…zkowe koÅ„czyÅ‚y siÄ™ nie później niż o godz. 1530. 5) Podtrzymanie dobrych praktyk zwiÄ…zanych z dowozami dzieci i uczniów do szkóÅ‚, przedszkoli i oddziaÅ‚ów przedszkolnych. 6) Poszukiwanie źródeÅ‚ finansowania z przeznaczeniem na odnawianie Å›rodków transportu do dowozu dzieci i mÅ‚odzieży. 7) Tworzenie oraz modernizacja przystanków autobusowych. |
Rozwój bazy oÅ›wiatowej |
Rozbudowa i modernizacja bazy infrastrukturalnej jednostek systemu oświaty |
1) Modernizacja i przebudowa budynku po byÅ‚ym gimnazjum w mieÅ›cie na przedszkole. 2) Termomodernizacja budynków oÅ›wiatowych. 3) Wymiana źródeÅ‚ ciepÅ‚a starej generacji opalanych wÄ™glem na ekologiczne urzÄ…dzenia grzewcze wraz z przebudowÄ… instalacji grzewczych w obiektach. 4) Dostosowanie budynków oÅ›wiatowych do obniżania kosztów zużycia energii elektrycznej i cieplnej uzyskiwanej ze źródeÅ‚ odnawialnych, np. instalacje fotowoltaiczne i inne. 5) Dostosowanie obiektów oÅ›wiatowych do wymogów osób niepeÅ‚nosprawnych. 6) Modernizacja i racjonalizacja sieci stoÅ‚ówek szkolnych i przedszkolnych. 7) Modernizacja parkingów przyszkolnych i przedszkolnych – dostosowanie ich do potrzeb pracowników i rodziców. 8) Włączanie obiektów oÅ›wiatowych do systemu Internetu Å›wiatÅ‚owodowego. |
Rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej |
1) Poprawa istniejÄ…cej infrastruktury sportowej (bieżące remonty). 2) Budowa sali gimnastycznej przy PSP w Lipowej i w Kopicach. 3) Budowa boiska szkolnego przy PSP Nr 1 w Grodkowie. 4) Wyposażanie sal gimnastycznych i boisk szkolnych w nowoczesny, zapewniajÄ…cy bezpieczne warunki ćwiczeÅ„ sprzÄ™t. 5) Tworzenie i modernizacja oraz wyposażanie w sprzÄ™t istniejÄ…cych szkolnych i przedszkolnych placów zabaw. |
|
Podnoszenie standardów bazy dydaktycznej jednostek oÅ›wiatowych |
1) Analizowanie stanu wyposażenia szkóÅ‚ i przedszkoli w sprzÄ™t i pomoce dydaktyczne. 2) Opracowanie planu doposażania szkoÅ‚y/przedszkola w niezbÄ™dne pomoce i wyposażenie oraz wdrażanie go w miarÄ™ posiadanych Å›rodków. 3) Sukcesywne doposażanie szkóÅ‚/przedszkoli w nowoczesny sprzÄ™t oraz nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym sprzÄ™t i programy multimedialne. 4) Systematyczna modernizacja i wymiana sprzÄ™tu informatycznego w szkoÅ‚ach. |
|
Optymalizacja zarządzania oświatą i instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 |
Informatyzacja procesów zarzÄ…dzania oÅ›wiatÄ… |
1) Wdrażanie programów informatycznych usprawniajÄ…cych zarzÄ…dzanie – ksiÄ™gowość i kadry. 2) Wdrażanie programów informatycznych usprawniajÄ…cych dokumentowanie pracy szkoÅ‚y – wprowadzanie sukcesywnie dzienników elektronicznych w szkoÅ‚ach jako jedynej formy dokumentacji |
Wspieranie doskonalenia kompetencji kadry zarzÄ…dzajÄ…cej oraz pracowników administracji i obsÅ‚ugi |
1) Doskonalenie kadry kierowniczej szkóÅ‚ i przedszkoli ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem problematyki zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi. 2) Doskonalenie pracowników administracji szkóÅ‚, przedszkoli i GZSziP ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem obsÅ‚ugi programu VULCAN – pÅ‚ace i finanse |
Optymalizacja zarządzania oświatą i instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 |
Wdrożenie mechanizmów umożliwiajÄ…cych wÅ‚aÅ›ciwe wykorzystanie Å›rodków publicznych |
1) Monitorowanie kosztów i efektywnoÅ›ci wykorzystywanych Å›rodków finansowych przeznaczonych na utrzymanie i koszty osobowe pracowników szkóÅ‚, przedszkoli, żłobka i GZSziP. 2) Monitoring zatrudnienia administracji i obsÅ‚ugi szkóÅ‚, przedszkoli, żłobka, GZSziP. |
Pozyskiwanie Å›rodków zewnÄ™trznych z Å›rodków unijnych, krajowych oraz prywatnych źródeÅ‚ |
1) Zabieganie o pozyskanie Å›rodków na adaptacjÄ™ budynku po byÅ‚ym gimnazjum na utworzenie drugiego przedszkola publicznego w mieÅ›cie. 2) Zabieganie o pozyskanie Å›rodków na adaptacjÄ™ budynku po byÅ‚ym przedszkolu na utworzenie drugiego żłobka publicznego w mieÅ›cie. 3) Zabieganie o pozyskanie dodatkowych Å›rodków z rezerwy części subwencji ogólnej na wyposażenie i adaptacjÄ™ pomieszczeÅ„ dydaktycznych oraz modernizacjÄ™ budynków dla szkóÅ‚ prowadzonych przez gminÄ™. 4) Zabieganie o pozyskanie dodatkowych Å›rodków poprzez realizacjÄ™ programów, np.
|
PODSUMOWANIE
Realizacja wszystkich wskazanych celów wymaga Å›rodków finansowych. Jako źródÅ‚o należy wskazać subwencjÄ™ oÅ›wiatowÄ…, dotacjÄ™, a także dochody wÅ‚asne samorzÄ…du. Gmina Grodków, a także wszystkie jednostki oÅ›wiatowe i żłobek bÄ™dÄ… zabiegać o pozyskanie Å›rodków zewnÄ™trznych, w tym Å›rodków z Unii Europejskiej.
Dobrze funkcjonujÄ…cymonitoring i ewaluacjaStrategii ma zasadnicze znaczenie dla osiÄ…gniÄ™cia zaÅ‚ożonych celów. Prowadzenie systematycznego monitoringu pozwala na wczeÅ›niejsze wykrycie zagrożeÅ„ zwiÄ…zanych z prawidÅ‚owÄ… i terminowÄ… realizacjÄ… Strategii, a także umożliwia korektÄ™ przyjÄ™tych zaÅ‚ożeÅ„ oraz wdrożenie jak najlepszych rozwiÄ…zaÅ„.
Strategia Rozwoju Oświaty jest dokumentem otwartym, może być uzupełniana o nowe zadania organizacyjne i inwestycyjne.
Za wdrażanie, monitorowanie i ocenÄ™ realizacji Strategii odpowiedzialny bÄ™dzie Burmistrz Grodkowa. W pracach zwiÄ…zanych z monitorowanie bÄ™dzie braÅ‚ udziaÅ‚ Dyrektor Gminnego ZarzÄ…du SzkóÅ‚ i Przedszkoli w Grodkowie, a także mogÄ… brać udziaÅ‚: PrzewodniczÄ…cy Komisji OÅ›wiaty, Kultury i Opieki SpoÅ‚ecznej, Dyrektorzy jednostek oÅ›wiatowych i żłobka we wspóÅ‚pracy z instytucjami i organizacjami dziaÅ‚ajÄ…cymi na rzecz rozwoju i podnoszenia jakoÅ›ci grodkowskiej oÅ›wiaty.
Gminny ZarzÄ…d SzkóÅ‚ i Przedszkoli
w Grodkowie
ul. PowstaÅ„ców ÅšlÄ…skich 24 |
adres skrytki ePUAP:
/gzszip/SkrytkaESP tel.: 77 415 53 61
fax: 77 415 70 80
|